پرسشهای متداول

 
تعاریف
♦ خریدار : فردی است که شخصاً یا به نمایندگی از شخص یا اشخاص دیگر اقدام به خرید بسته سفر ، از طریق پنل کاربری خود می نماید. لازم به ذکر است کلیه اطلاعات مربوط به خرید از طریق پنل کاربری ، ایمیل و شماره تلفن خریدار ارسال می گردد.
♦ مستأجر : فردی است که شخصاً یا به نمایندگی از شخص یا اشخاص دیگر اقدام به اجاره اقامتگاه ، از طریق پنل کاربری خود می نماید. لازم به ذکر است کلیه اطلاعات مربوط به اجاره از طریق پنل کاربری ، ایمیل و شماره تلفن مستأجر ارسال می گردد.
♦ مسافر : فرد یا افرادی که به عنوان استفاده کننده از بسته سفر شناخته می شوند.
♦ مهمان : فرد یا افرادی که به عنوان استفاده کننده از اقامتگاه شناخته می شوند.
♦ خدمات : کلیه خدماتی است که از طریق سامانه میدالس قابلیت رزرو دارند ؛ شامل بسته سفر ( تور ) ، هتل ، ویلا ، اقامتگاه بومگردی و ... می شود.
♦ اقامتگاه : کلیه فضاهایی که جهت اقامت مسافر در نظر گرفته شده اند ؛ شامل هتل ( اتاق هتل ) ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر ، ویلا ، اقامتگاه بومگردی ، خانه روستایی و ... می شود.
♦ ارائه دهنده خدمات : شامل برگزار کنندگان بسته های سفر ( آژانس مسافرتی و گروه گردشگری ) ، هتل ، مالکین ویلاها ، اقامتگاه های بومگردی و ... می شود.
 
 در چه ساعاتی از شبانه روز می توانم رزرو انجام دهم؟
شما در هر زمانی از شبانه روز ، حتی روزهای تعطیل می توانید اقدام به رزرو خدمات مورد نظر خود نمایید ، و مراحل تکمیل رزرو شما از طریق سامانه میدالس به شما اطلاع داده می شود.
 
 عضو شدن در سامانه میدالس چه مزیتی برای من دارد؟
شما با عضو شدن در سامانه میدالس علاوه بر مدیریت رزروهای خود می توانید از سیاستهای تخفیفی سامانه میدالس نیز برخوردار گردید.
 
 رمز عبور پنل کاربری خود را فراموش کرده ام.
شما می توانید در صفحه ورود ، گزینه " کلمه عبورم را فراموش کردم " را انتخاب کنید و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود ، کد فعالسازی برای شما ارسال می گردد، که می توانید با وارد نمودن کد فعالسازی به پنل کاربری خود وارد شده و نسبت به ثبت رمز عبور جدید خود اقدام نمایید.
 
 چگونه هزینه خدمات را پرداخت نمایم؟
پس از تایید رزرو اولیه خدمات توسط سامانه و بعد از اعلام امکان پرداخت توسط سامانه میدالس می توانید از پنل کاربری خود و از طریق پرداخت آنلاین هزینه خدمات رزرو شده را پرداخت نمایید.
 
 آیا بعد از رزرو قطعی خدمات می توانم آنرا لغو نمایم و پول خود را پس بگیرم؟
بله ، شما می توانید خدمات خریداری شده را از طریق پنل کاربری خود لغو نموده و در خواست استرداد وجه آن را نمایید، البته ممکن است لغو رزرو شامل جریمه شود که بسته به زمان باقیمانده تا شروع خدمات محاسبه می شود.
لازم به ذکر است ؛ گرچه عملیات ثبت رزرو برای سامانه میدالس هزینه هایی دارد ، اما در صورتی که شما به هر دلیلی بخواهید رزرو خود را لغو نمایید ، میدالس هیچ وجهی بابت لغو رزرو دریافت نمی کند و لغو رزرو فقط شامل جریمه ای می شود که ارائه دهنده خدمات در نظر گرفته است
 
 بعد از رزرو اولیه خدمات ، چقدر فرصت دارم که رزرو خود را قطعی کنم؟
پس از تایید رزرو اولیه خدمات توسط سامانه ، پیامی مبنی بر مهلت پرداخت نمودن هزینه خدمات، از طریق سامانه برای شما ارسال می شود ، که شما تنها در آن محدوده زمانی ، امکان پرداخت را دارید و پس از پایان آن مهلت ، رزرو شما به صورت خودکار لغو و در سوابق شما ثبت می شود.
 
 آیا برای رزرو یا استفاده از خدمات خریداری شده نیاز به ارائه مدارک شناسایی می باشد؟
برای خرید برخی از خدمات ، نیاز به ارسال مدارک شناسایی مسافر/مهمان و همراهان وی می باشد که در صورت لزوم در قسمت قوانین و مدارک هر خدمت توضیح داده شده است و خریدار می بایستی از طریق پنل کاربری خود ارسال نماید. همچنین برای استفاده از خدمات نیاز به همراه داشتن مدارک شناسایی می باشد که در قسمت قوانین و مدارک آمده است.
 
 قیمتهای اعلام شده در سایت برای چه مدتی اعتبار دارند؟ آیا ممکن است قیمت ها تغییر کنند؟
قیمتهای اعلام شده در وبسایت با توجه به سیاست ارائه دهندگان خدمات قابل تغییر است ، البته این تغییر قیمت شامل رزروهایی که قبل از اعمال قیمتهای جدید انجام شده است نمی شود، و وجهی که خریدار هنگام قطعی نمودن رزرو پرداخت می کند قابل تغییر نیست.
 
 چرا قیمت خدمات ارائه شده در وبسایت میدالس از قیمت اصلی ارائه دهنده خدمات کمتر است؟
با توجه به حجم بالای خرید سامانه میدالس از ارائه دهندگان خدمات ، سامانه قابلیت گرفتن تخفیف ویژه از آنها را دارد ، همچنین ما بخشی از کارمزد دریافتی خود از ارائه دهندگان خدمات را به عنوان تخفیف برای کاربران خود اعمال می کنیم.
 
 آیا می توانم برای دیگران ، خدمات رزرو کنم؟
بله شما می توانید به نمایندگی از فرد یا افرادی دیگر اقدام به خرید خدمات از طریق پنل کاربری خود نمایید ، البته می بایستی هنگام ثبت اطلاعات ، مشخصات افرادی را ثبت نمایید که استفاده کنندگان از خدمات می باشند تا مدارک تحویل خدمات به نام آنها صادر گردد. لازم به ذکر است پیگیری کلیه مراحل خرید از طریق شما انجام می شود و اطلاع رسانی به استفاده کنندگان از خدمات ، بر عهده شما می باشد.
 
 پس از قطعی نمودن رزرو و هنگام استفاده از خدمات آیا باید پولی به ارائه دهنده خدمات پرداخت نمایم؟
خیر ، هنگام خرید خدمات از طریق وبسایت میدالس شما کلیه هزینه های خدمات را پرداخت نموده اید و فقط در صورتی که امکاناتی فراتر از مشخصات خدمات ( عنوان شده در وبسایت میدالس ) درخواست نمایید ، باید هزینه آن را به ارائه دهنده خدمات پرداخت کنید.
 
 چگونه رزرو خود را پیگیری کنم؟
هر رزرو دارای یک شناسه رزرو است و شما می توانید با این شماره ، مراحل و اطلاعات رزرو خود را از طریق پنل کاربری خود ؛ پنجره رهگیری سفارش و یا تماس با واحد پشتیبانی میدالس پیگیری نمایید ، همچنین مراحل مختلف رزرو شما از طریق ایمیل و پیامک اطلاع رسانی می شود.