قوانین استفاده از سامانه میدالس

  
 

1)       وبسایت میدالس طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.
2)       هر خدمتی که در وبسایت میدالس ارائه می شود شامل قوانین عمومی (قوانین رزرو ، لغو رزرو ، استفاده از خدمات و ... ) و برخی قوانین خاص آن خدمت می باشد ، که هر کاربر قبل از نهایی نمودن رزرو می بایستی آنها را مطالعه نماید ، لذا مسئولیت بروز هرگونه مشکلی در این خصوص متوجه کاربر می باشد.
3)       برای خرید برخی از خدمات ، نیاز به مدارک مسافر / مهمان و همراهان وی می باشد ، که در قسمت قوانین هر خدمت مشخص گردیده است ، لذا مسافر / مهمان موظف است پس از قطعی نمودن رزرو خدمات ، نسبت به ارسال مدارک خواسته شده از طریقی که در قسمت راهنمای رزرو توضیح داده شده است اقدام نماید. لازم به ذکر است مسئولیت عواقب نادیده گرفتن این موضوع بر عهده کاربر می باشد و سامانه میدالس و ارائه دهنده خدمات در این خصوص مسئولیتی ندارند.
4)       کاربر می‌پذیرد که سامانه میدالس ارائه دهنده خدمات نیست و تنها یک بستر نرم‌افزاری برای ارتباط میان ارائه دهندگان خدمات و مسافران / مهمانان جهت توافق به انجام یک خدمت است.
5)       برای ایجاد حساب کاربری در میدالس دارا بودن حداقل 18 سال سن الزامیست.
6)       کاربر حق درج اطلاعات شخص دیگری غیر از خود را جهت ثبت نام نداشته و تعهد می نماید که اطلاعات خود را به صورت صحیح در وبسایت وارد نماید. در صورت وارد کردن اطلاعات ناقص یا نادرست ، مسئولیت عواقب بعدی این عمل به عهده کاربر می باشد.
7)       کاربر موظف است هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در پنل کاربری خود در وبسایت میدالس اصلاح نماید ، در غیر اینصورت ، سامانه میدالس هیچگونه مسئولیتی در خصوص تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
8)       پنل کاربری هر کاربر به مثابه دفتر کار وی می باشد لذا باید در حفظ نام کاربری و رمز آن کوشا باشد ، و مسئولیت هرگونه عملیات اعم از رزرو ، لغو رزرو و ... بر عهده کاربر می باشد.
9)       كاربر گرامی از آنجا كه كلیه اطلاعات و مشخصاتی كه از هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، اقامتگاه ها ، آژانس های مسافرتی و گروه های گردشگری اعم از : نرخ نامه، روش محاسبه عوارض، حق سرویس، وجود صبحانه برای اتاق ها، استخر و سونا، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن وكلیه امكانات و تجهیزاتی كه بر روی وبسایت میدالس قرار دارد ، عینا از فرم اطلاعات خواسته شده از ارائه دهنده خدمات مربوطه می باشد و سامانه عینا مطالب را در وبسایت نمایش داده است، كلیه مسئولیت های مربوط به اطلاعات بر عهده ارائه دهنده خدمات مورد نظر می باشد ، و شما كاربر گرامی در صورت ایجاد كوچكترین شك و تردید در خصوص اطلاعات ذكر شده ، بر روی سامانه ، می توانید قبل از رزرو ، اقدام به بررسی صحت و سقم اطلاعات مربوطه نمایید.
10)   كسانی كه به هر شكل در سامانه رزرواسیون آنلاین میدالس ایجاد مزاحمت و اختلال نمایند ، اعم از ایجاد رزروهای موقت متعدد یا تماسهای تلفنی متفرقه و غیره ، با هماهنگی قبلی كه از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با قوه محترم قضاییه بخش جرائم اینترنتی صورت پذیرفته است ، برخورد جدی صورت گرفته و مراتب جهت پیگیری به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.
11)   کلیه عملیات رزرو در وبسایت میدالس مشمول مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیک ایران بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. کاربر در جریان هر رزرو ، متعهد شده است که از کلیه‌ قوانین و مقررات آن آگاهی کامل دارد.
12)   تمامی پرداختها از طریق لینکهای پرداخت درون وبسایت midales.com انجام می پذیرد و سامانه میدالس هیچ شماره حساب یا کارت بانکی را جهت واریز ، از طریق ایمیل ، پیامک ، تماس تلفنی و .... به کاربران اطلاع نمی دهد. لازم به ذکر است مسئولیت عواقب نادیده گرفتن این موضوع بر عهده کاربر می باشد.
13)   اگر در جریان پرداخت وجه ، ارتباط با شبکه قطع شود ، وظیفه حل مشکلات احتمالی بر عهده بانک می باشد و هزینه کم شده از حساب ، طبق قوانین بانکی به حساب کاربر باز خواهد گشت ، و سامانه میدالس در این خصوص مسئولیتی ندارد.
14)   كلیه رزروهایی كه بطور خودكار تا انتها بصورت اینترنتی انجام شده و یا آنهایی كه در مرحله نهایی با مجوز و تایید نهایی ارائه دهنده خدمات ، نهایی می گردند ، با مسئولیت این سامانه تعیین جا و نهایی گردیده اند ، لیكن در مواردی نادر احتمال لغو ( به دلایل اشتباهات ارائه دهنده خدمات ، دلایل امنیتی به دلیل همزمانی رزرو با ورود افراد بلند پایه ، رزرو خدمات از طرق دیگر در زمانی که کاربر مشغول تکمیل رزرو می باشد و ... ) وجود دارد ، كه در این موارد سعی می گردد خدمت دیگری مشابه با خدمت رزرو شده جایگزین شود ، و در صورت عدم امكان یا عدم رضایت کاربر ، وجه به کاربر باز می گردد ، و در این موارد کاربر حق هیچگونه اعتراضی به این سامانه را نخواهد داشت.
15)   هرگونه سوء استفاده از نام میدالس، وبسایت اینترنتی میدالس، مکاتبه از طرف میدالس و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح قابل پیگرد خواهد بود.
16)   اطلاعات کاربران نزد میدالس محفوظ است و با مجموعه‌ دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. تنها مراجع ذیصلاح و در صورت داشتن حکم قانونی امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
17)   سامانه میدالس این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که جهت ارسال هدایا، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، ارسال ایمیل و پیام به کاربران و ...، از اطلاعات ایشان استفاده کند.
18)   استفاده از امکانات سامانه میدالس توسط ارائه دهندگان خدمات شامل قوانین همکاری بوده که در پنل کاربری همکاران قابل مشاهده می باشد ، و ثبت خدمات در سامانه میدالس به منزله قبول قوانین همکاری از طرف همکار می باشد.
19)   سامانه میدالس می تواند به منظور اصلاح یا تغییر قوانین ومقررات سامانه اقدام نماید وکاربران موظفند بصورت مستمر از این مقررات دیدن کنند تا از شرایط جاری آگاه شوند.

 
 
قوانین عمومی اقامتگاه
 
تعاریف :
Ø       اقامتگاه : اتاق ، سوئیت ، آپارتمان ، ویلا یا هر فضای دیگری که توسط هتل/ هتل آپارتمان / مهمانپذیر یا مالکین سایر مراکز اقامتی ، جهت اقامت مسافر فراهم می گردد.
Ø       مستأجر : فردی است که شخصاً یا به نمایندگی از شخص یا اشخاص دیگر ، اقامتگاه را از طریق وبسایت اجاره می نماید.
Ø       مهمان : فردی است که اقامتگاه در مدت اجاره در اختیار وی و همراهانش می باشد.
Ø       میزبان : مالک / متصدی اقامتگاه ، که مسئول ارائه خدمات به مهمان می باشد.
Ø       رسید سفارش ( واچر ) : به معنای تاییدیه اجاره اقامتگاه است و در واقع رسیدی است که پس از تکمیل فرآیند رزرو از طرف میدالس برای مهمان صادر می‌شود و نشان می‌دهد که مستأجر هزینه اقامت مهمان را به‌صورت کامل پرداخت کرده است.
 
قوانین :
1)        همراه داشتن مدارک شناسایی و محرمیت مهمان و همراهان در زمان مراجعه به مورد اجاره الزامی است و میزبان حق بررسی مدارک را داشته و در صورت عدم ارائه مدارک لازم ، میزبان مجاز به تحویل ندادن اقامتگاه می باشد ، و سامانه میدالس هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
تبصره 1 : در خصوص مهمانانی که از صیغه نامه استفاده می نمایند، لازم به توضیح می باشد که : الف- صیغه نامه باید دارای مهر برجسته و امضای سردفتر عقد و ازدواج باشد، ب- تاریخ اعتبار صیغه نامه باید معتبر باشد، ج- خانمی که نام ایشان در صیغه نامه می باشد، باید شناسنامه به همرا خود داشته باشد، د- در صورت درخواست اقامتگاه برای ارائه نامه از اداره اماکن، مهمان باید به نزدیک ترین اداره اماکن مراجعه نموده و نسبت به دریافت نامه از اداره اماکن اقدام نماید. به همین جهت از مستأجران گرامی خواهشمندیم قبل از رزرو اقامتگاه، از همکاران ما در خصوص شرایط پذیرش اقامتگاه کسب اطلاع نمایند.
تبصره 2 : مدارک مورد نیاز مهمان جهت تحویل و اسکان در اقامتگاه ممکن است شامل موارد دیگری باشد و مهمان متعهد به مطالعه آنها در بخش قوانین اقامتگاه می باشد.
تبصره 3 : اقامتگاه فقط به فردی تحویل می شود که مشخصاتش در وبسایت به عنوان مهمان ثبت گردیده است.
2)        هر اقامتگاه ممکن است دارای قوانینی فراتر از قوانین عمومی باشد که در هنگام رزرو به اطلاع مستأجر رسیده است و مورد قبول وی ، مهمان و همراهان می باشد.
تبصره : در صورت عدم رعایت قوانین عمومی و قوانین مربوط به مورد اجاره از طرف مهمان یا همراهان ، میزبان مجاز به تحویل ندادن یا درخواست تخلیه اقامتگاه می باشد و سامانه میدالس هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
3)        مهمان وظیفه دارد اقامتگاه را همانطور که تحویل می گیرد، تحویل نیز بدهد و در صورت بروز هرگونه خسارتی توسط خودش، همراهانش و یا افرادی که با اجازه او به ملک وارد شده اند، موظف به جبران می باشد.
4)        مطابقت وضعیت و شرایط میزبانی اقامتگاه با موارد اعلام شده در وبسایت ، بر عهده میزبان بوده و در صورت مغایرت ، مهمان موظف است بلافاصله موضوع را به واحد پشتیبانی سامانه میدالس اطلاع دهد ، تا تصمیمات لازم اخذ گردد.
5)        در صورت لغو اجاره اقامتگاه توسط مستأجر ، مبلغ جریمه مطابق قوانین اقامتگاه محاسبه و از وجوه دریافتی از مستأجر كسر گردیده و مابقی ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام شماره حساب توسط مستأجر ، توسط سامانه میدالس به حساب وی واریز خواهد شد. لازم به ذکر است سامانه میدالس برای لغو (کنسل) نمودن رزرو هیچ سهمی را تحت عنوان کارمزد، عوارض و غیره از مستأجران محترم دریافت نمی نماید.
تبصره : منظور از روز هفته ؛ روز شروع اقامت می باشد.
6)        در صورت لغو اجاره توسط میزبان ، وجوه دریافتی از مستأجر حداکثر ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام شماره حساب توسط مستأجر ، توسط سامانه میدالس به حساب وی واریز خواهد شد.
تبصره : میزبان موظف است در این خصوص حداقل 48 ساعت قبل از زمان شروع اقامت موضوع را از طریق سامانه میدالس به اطلاع مستأجر برساند ، در غیر اینصورت میزبان مسئول جبران خسارتهای احتمالی به مستأجر خواهد بود و سامانه در این خصوص مسئولیتی ندارد.
7)        تحویل اقامتگاه ساعت 14 و تخلیه آن ساعت 12 می باشد ، مگر مواردی که در قوانین اقامتگاه ذکر شده باشد.
8)        مهمان یا نماینده وی (مستأجر) موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی مهمان و تعداد همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است مسئولیت هرگونه مغایرتی که در ثبت مشخصات مهمان و همراهان صورت گیرد متوجه مستأجر بوده و سامانه میدالس ، مالک و متصدی اقامتگاه در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهند داشت.
9)        امضای قرارداد اجاره به صورت الکترونیک از طرف مستأجر، به منزله مطالعه دقیق مشخصات و قوانین عمومی و قوانین اقامتگاه، قوانین وبسایت میدالس، آگاهی کامل از مفاد قرارداد و شرایط ابطال اجاره بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این دستورالعمل متوجه مستأجر خواهد بود.
10)    مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول اقامت به عهده مهمان بوده و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه میزبان نخواهد بود.
11)    پس از قطعی نمودن رزرو اقامتگاه از طریق وبسایت توسط مستأجر ، کلیه هزینه لازم جهت اجاره اقامتگاه تسویه شده ، و مالک یا متصدی اقامتگاه مجاز به دریافت وجه اضافی از مهمان نمی باشد ، مگر در مواردی که خدمات اضافی ؛ فراتر از آنچه در مشخصات اقامتگاه اعلام شده است ؛ به مهمان ارائه گردد.
12)    طبق ساعت تخلیه، اقامتگاه باید تحویل میزبان گردد، در صورت عدم تحویل به موقع، مسئولیت جبران خسارت مالک اقامتگاه بر عهده مهمان میباشد.
13)    سامانه میدالس هیچگونه مسئولیتی در قبال حوادث ، سرقت و حوادث جانی ، سلامت فردی و گروهی ، مالی ، امنیتی و ... پس از تحویل مورد اجاره ندارد.
14)    هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها ممکن است در مواردی در ارائه خدمات اعلام شده کوتاهی کنند، در این‌صورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با میدالس درمیان بگذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر کاربران قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از خدمات خود حذف کنیم.
15)    مهمان و همراهان وی در مدت استفاده از اقامتگاه ملزم به رعایت شئونات اسلامی ، قوانین جمهوری اسلامی ایران ، حفظ آرامش همسایگان ، احترام به آداب و رسوم و رعایت هنجارهای جامعه میزبان و عرف حاکم بر منطقه می باشند و در صورت تخطی ، میزبان مجاز به درخواست تخلیه اقامتگاه و در صورت نیاز ، هماهنگی با نیروهای انتظامی می باشد.
16)    اگر مهمان خارج از زمان تعیین شده پذیرش به محل اقامت مراجعه کند ، مسئولیت پذیرش و یا عدم پذیرش ایشان از طرف میزبان برعهده خود مهمان می باشد .
17)    اگر تعداد همراهان مهمان بیش از ظرفیت اعلام شده در مشخصات اقامتگاه باشد ، مسئولیت پذیرش و یا عدم پذیرش ایشان از طرف میزبان برعهده خود مهمان می باشد .
18)    در صورت حدوث موارد فنی در ملک ، میزبان مسئول رفع فوری آن میباشد .



 
 
قوانین عمومی بسته سفر
 
تعاریف :
Ø       بسته سفر : تور مسافرتی / گردشگری که می تواند شامل خدمات وسیله نقلیه ، اقامت ، راهنمای تور و ... باشد.
Ø       خریدار : فردی است که شخصاً یا به نمایندگی از شخص یا اشخاص دیگر ، بسته سفر را از طریق وبسایت خریداری می نماید.
Ø       مسافر : فردی است که از بسته سفر استفاده می نماید.
Ø       ارائه دهنده خدمات : آژانس مسافرتی و گروه گردشگری که اقدام به برگزاری بسته های سفر ( تور مسافرتی / تور گردشگری ) می نمایند.
Ø       رسید سفارش : به معنای تاییدیه خرید بسته سفر است و در واقع رسیدی است که پس از تکمیل فرآیند رزرو از طرف میدالس برای مسافر صادر می‌شود و نشان می‌دهد که خریدار هزینه بسته سفر مسافر را به‌صورت کامل پرداخت کرده است.
قوانین :
1)        چنانچه سفر به حد نصاب مورد نظر متناسب با ظرفیت آن نرسد، برگزار کننده بسته سفر مجاز به ابطال آن می باشد و وجوه دریافتی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام شماره حساب توسط خریدار ، توسط سامانه میدالس به خریدار مسترد خواهد شد.
تبصره : برگزار کننده بسته سفر موظف است در این خصوص حداقل 48 ساعت قبل از تاریخ حرکت موضوع را از طریق سامانه میدالس به اطلاع خریدار برسانددر غیر اینصورت برگزار کننده بسته سفر مسئول جبران خسارتهای احتمالی به خریدار خواهد بود و میدالس در این خصوص مسئولیتی ندارد.
2)        در صورت لغو خرید هر یک از بسته های سفر توسط خریدار ، مبلغ جریمه  مطابق قوانین بسته سفر محاسبه و از وجوه دریافتی از خریدار كسر گردیده و مابقی ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام شماره حساب توسط خریدار ، توسط سامانه میدالس به حساب وی واریز خواهد شد. لازم به ذکر است سامانه میدالس برای لغو (کنسل) نمودن رزرو هیچ سهمی را تحت عنوان کارمزد، عوارض و غیره از خریداران محترم دریافت نمی نماید.
تبصره 1 : در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیط هواپیما یا قطار، مبلغ مسترد نخواهد شد.
تبصره 2 : در صورتیکه خریدار اعلام انصراف خود را قبل از برگزاری بسته سفر اعلام کند یا در صورت عدم حضور، هزینه وعده های غذایی داخل رستوران که جزو خدمات بسته سفر بوده ، به خریدار عودت خواهد شد.
3)        در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن طول راه ها در روز و شب (با وسیله نقلیه و یا در راه پیمایی ها) در شرایط نامساعد آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیر مترقبه وجود دارد.
4)        در صورتی که مقامات انتظامی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده برگزار کننده بسته سفر نخواهد بود.
تبصره : هرگاه مقامات انتظامی یا مسئولین محلی، به هر دلیل از ورود گروه به منطقه جلوگیری به عمل آورند، نماینده برگزار کننده بسته سفر ( راهنما ) در صورت داشتن زمان لازم، مجاز به جابجایی سفر بوده و مسافر ملزم به تبعیت از راهنما خواهد بود.
5)        در صورت بروز هرگونه اخلال، مزاحمت، اعمال خلاف شئونات اسلامی و ارزش های فرهنگی و بومی در طول سفر توسط مسافر، راهنما مکلف است ضمن گزارش مراتب به برگزار کننده بسته سفر ، بر حسب مورد، تصمیم لازم را در خصوص ادامه یا عدم ادامه حضور این مسافر در بقیه سفر اتخاذ نماید.
6)        در صورت بروز هرگونه اختلاف بین برگزار کننده بسته سفر و مسافر ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرجع رسیدگی بوده و آراء صادره برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود.
7)        در اقامتگاه های بومی یا محیط های طبیعی غیر از هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی، خانه محلی تجهیز شده) شرایط اقامت بر اساس ضوابط حاکم بر تاسیسات اقامتی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد. همچنین زمان لازم برای برپایی کمپ و جمع آوری آن مورد قبول مسافر می باشد.
8)        مسافر یا نماینده ایشان ( خریدار ) موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی مسافر و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است هرگونه مغایرتی که در ثبت مشخصات مسافر صورت گیرد متوجه نماینده و مسافر بوده و سامانه و برگزار کننده بسته سفر در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی در ارتباط با آن مسافر نخواهند داشت.
9)        درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به وبسایت جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز نمی باشند. همچنین فرد ثبت نام کننده به عنوان نماینده، موظف است اطلاعات سفر را به سایر مسافرین انتقال دهد.
10)    رعایت شئونات اسلامی با عنایت به اصل حجاب و عفاف، در طول سفر از سوی مسافر و عوامل اجرایی برگزار کننده بسته سفر الزامی است.
11)    مسافر موظف به احترام به آداب و رسوم و رعایت هنجارهای جامعه میزبان و عرف حاکم بر منطقه می باشد و در این زمینه باید به توصیه های راهنمای سفر عمل نماید.
12)    همراه داشتن شناسنامه عکس دار و کارت ملی برای تمامی سفر‌ها الزامی است. با توجه به اینکه برگزار کننده بسته سفر در ابتدای سفر نسبت به احراز هویت مسافرین اقدام نموده و از حضور مسافرین ثبت نام نشده جلوگیری به عمل می آورد ، مسئولیت عدم تطابق اطلاعات اظهار شده هنگام ثبت نام با مدارک مثبته به عهده مسافر و نماینده وی ( خریدار ) است.
13)    مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و برگزار کننده بسته سفر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
14)    هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت های خارج از خدمات برگزار کننده بسته سفر و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر (مندرج در مشخصات بسته سفر) به وجود آید تماماً متوجه مسافر خواهد بود.
15)    مسافر می بایست در طول گشت کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل های اقامت، وسایل حمل و نقل و مکان های مورد بازدید شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.
16)    در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی برگزار کننده بسته سفر ، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به برگزار کننده بسته سفر می‌باشد.
17)    چنانچه برگزار کننده بسته سفر مجبور شود در اثر شرایط غیر قابل پیش بینی طبیعی و محیطی بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چهارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه عمل لازم در راستای اجرای سفر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده به برگزار کننده بسته سفر است.
18)    کلیه هزینه های خارج از برنامه به عهده مسافر می باشد.
19)    صحت اطلاعات و خدمات اعلام شده به سامانه میدالس بر عهده ارائه دهنده خدمات بوده و در صورت مغایرت ، ارائه دهنده خدمات مسئول جبران خسارت مسافران می باشد و سامانه میدالس در این خصوص مسئولیتی ندارد.
20)    برگزارکننده بسته سفر موظف است در سفرهای زمینی در هر قسمت از مسیر سفر (اعم از آسفالت یا خاکی) از وسیله نقلیه متناسب با همان قسمت و همچنین متناسب با تعداد مسافران و مسیر گشت استفاده نماید.
21)    برگزارکننده بسته سفر موظف است بیمه مسئولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال نموده و در صورت بروز هرگونه حادثه ای در محدوده مکانی و زمانی سفر، مسافر می‌تواند بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید و در این خصوص ارائه دهنده خدمات همکاری و مساعدت لازم را به عمل خواهد آورد.
22)    در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر خود موظف به پرداخت هزینه های امداد و نجات و درمان می باشد. بدیهی است مسافر می تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از ارائه دهنده خدمات به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه های درمانی مازاد بر بیمه هیچگونه مسئولیتی متوجه ارائه دهنده خدمات نخواهد بود.
23)    درصورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر ، به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود ، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان ارائه دهنده خدمات مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.
24)    امضای قرارداد یا خرید تور به صورت الکترونیک از طرف مسافر یا نماینده وی ، به منزله مطالعه دقیق مشخصات و قوانین عمومی و قوانین بسته سفر، قوانین وبسایت میدالس ، آگاهی کامل از مفاد قرارداد ، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم توجه به مفاد این دستورالعمل متوجه مسافر ونماینده وی خواهد بود.
تبصره : هر بسته سفر ممکن است دارای قوانینی فراتر از قوانین عمومی باشد که در هنگام رزرو به اطلاع خریدار رسیده است و مورد قبول وی ، مسافر و همراهان می باشد.
25)    مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه راهنما و برگزار کننده بسته سفر نخواهد بود.
26)    مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر ، ثبت نام نماید و همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص ، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع سازد.
تبصره : هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر بعهده مسافر خواهد بود.